MEDLEM #1 - Fritz Schur Consumer Products
Fritz Schur Consumer Products er en af de ca. 42.000 danske virksomheder, der bliver påvirket af det udvidede producentansvar for emballage, der træder i kraft om 22 måneder; nærmere bestemt 1. januar 2025.
”Det er interessant for Fritz Schur Consumer Products at være medlem af VANA, fordi vi står stærkere, når vi er flere, der sammen stiller krav og lægger pres på bl.a. myndigheder, udbydere og øvrige aktører i værdikæden med det klare formål at få et så effektivt og ensartet opsamlings- og sorteringssystem til affald som muligt," forklarer adm. direktør Carsten Wandorf om baggrunden for at melde sig ind i VANA.
Som medlem af VANA er vi sikret, at vores virksomhed bliver klædt på og gjort klar til at håndtere producentansvaret for emballage til tiden samtidig med, at vi har indflydelse på, hvordan de rammer og systemer, vi skal agere i, kommer til at se ud.
Adm. direktør, Fritz Schur Consumer Products
Bag om Fritz Schur Consumer Products
Fritz Schur Consumer Products har gennem sin snart 50-årige historie positioneret sig som et af Skandinaviens større handelshuse inden for salg af FMCG – både inden for mærkevarer og private labels.
Virksomheden har specialiseret sig inden for de kommercielle discipliner og har herudover et omfattende logistik set-up med import fra nær og fjern – med afsætning til dagligvarehandlen og andre detailkanaler i både Danmark og rundt i Europa.
Sideløbende med handelsaktiviteterne er Fritz Schur Consumer Products hen over de sidste 10 år rykket længere tilbage i værdikæden og har i dag egen produktion af bl.a. drikkevarer, grill- og husholdningsprodukter m.m.